Przebieg kariery zawodniczej:
- reprezentował barwy klubowe: Tramwajarz Łódź, Partyzant Łódź, Gwardia Łódź
- Mistrz Polski w wyścigu drużynowym na 4000 m na dochodzenie, Tramwajarz (1947), Partyzant (1948)
- Wicemistrz Polski w indywidualnym wyścigu szosowym ze startu wspólnego (1950, 1952)
- Wicemistrz (1952) oraz brązowy (1951) medalista w szosowym wyścigu drużynowym na 100 km
- brązowy medalista w torowym wyścigu długodystansowym (1947, 1951)
- Wyścig Pokoju (1948) - startował w wyścigu Praga-Warszawa, w I reprezentacji Polski - nie ukończył, (1949) - zajmuje 9 miejsce, (1950) - zajmuje 26 miejsce
Rekordy Polski na torze
- (30 lipca 1950) - na dystansie 10000 m (14.53,7)
- 20000 m (29.10.5), 50000 m (1.14.18,0)
- jeździe godzinnej (41,180 km)
- na 100 km (2.43,52)
- w jeździe trzygodzinnej (109,290) km
- czterogodzinnej (141,800 km)
- pięciogodzinnej (175,538 km)
- sześciogodzinnej (209,115 km) - wszystkie rekordy padły jednego dnia
Rekordy Świata bite były jednego dnia w próbie na torze krakowskiego Ogniwa
- (14 lipca 1951) - rekord świata w jeździe dwunastogodzinnej (405,662 km)
- siedmiogodzinnej (243,222 km)
- ośmiogodzinnej (275,765 km),
- dziewięciogodzinnej (308,065 km),
- dziesięciogodzinnej (340,121 km)
- jedenastogodzinnej (372,724 km)
- na 300 km (8,45,36 h) i 400 km (11,50,40 h)
Przebieg kariery trenerskiej:
- trener - jego zawodnikami byli Andrzej Bek, Lucjan Józefowicz, Jan Kudra, Wacław Latocha, Mieczysław Nowicki, Krzysztof Sujka
Działalność jako działacz:
Nagrody i wyróżnienia:
- w Plebiscycie Przeglądu Sportowego na najlepszego sportowca Polski (1951) - zajmuje 10. miejsce